۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۷۷
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: برای طرح‌های پژوهشی مقابله با سنبل آبی، 200 میلیون تومان به سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان اختصاص یافت که بررسی طرح‌ها توسط پژوهشکده‌ها و استادان دانشگاه‌ها در حال اجراست.
به گزارش پایداری ملی، کیمیا تنهایی با اشاره به راهکارهای مقابله با گیاه مهاجم «سنبل آبی»، اظهار کرد: پس از مطرح ‌شدن بحث «سنبل آبی» به عنوان یک معضل محیط ‌زیستی، جلسات متعددی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات مرتبط، انجمن‌های مردم نهاد و سازمان حفاظت محیط‌ زیست پیرامون بررسی راهکارهای مقابله با آن با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برگزار شده است.

معاون هماهنگی و برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان این‌که طی جلسات مذکور مقرر شد کارها در قالب اجرای طرح‌های پژوهشی و اجرایی پیش برود، افزود: برای طرح‌های پژوهشی، 200 میلیون تومان به سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان اختصاص یافت که بررسی طرح‌ها توسط پژوهشکده‌ها و استادان دانشگاه‌ها در حال اجراست.

وی با تاکید بر این‌که غایت و هدف همه ما نابود کردن و مقابله با «سنبل آبی» است تا بیش از این به محیط زیست آسیب نرساند، تصریح کرد: به دلیل گسترده شدن روزافزون این گیاه مهاجم نمی‌شد منتظر نتایج پژوهشی ماند، لذا تاکنون چندین مرتبه برداشت و پاکسازی گیاه از سطح آب به روش مکانیکی با همکاری محیط‌بانان و سمن‌ها انجام گرفته است.

تنهایی خاطرنشان کرد: آنچه که برای همه ما مهم است، حفظ محیط زیست استان است و این حفاظت به دست نمی‌آید مگر در سایه تلاش و جدیت و همدلی همه. خوشبختانه همدلی و وفاق خوبی در ارتباط با طرح پاکسازی تالاب عینک رشت با همکاری شهرداری منطقه 4، بین دستگاه‌های دولتی مرتبط(محیط ‌زیست، پدافند غیرعامل، ستاد بحران، پژوهشکده و موسسات تحقیقاتی و...)، انجمن‌های مردم نهاد و دانشگاهیان شکل گرفته و اقدامات خوبی در حال انجام است.

منبع ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر